A potyautasságról
A NATO-beli tagságunk potyautasságával kapcsolatban van egy félreértés.
Nem vagyunk free rider-ek, egyre kevésbé vagyunk azok... A NATO-nak alapvetően az a gondja egy országgal, ha az nem képes hozzájárulni a NATO műveleteihez. ... megítélésünk a NATO-ban nem egyértelműen rossz ... az utóbbi években, utóbbi másfél – egy évben a mérleg affelé billen, hogy pozitív a megítélésünk, ezt az afganisztáni misszió billentette át pozitívba, mert a NATO-t az érdekli, hogy hogyan járulunk hozzá a műveletekhez.
A felesleges Gripen-beszerzésről
Magyarországnak az alapvető problémája momentán az, hogy néhány évvel ezelőtt hozott egy döntést, ami tönkretette a magyar honvédség fejlesztési terveit, ez a repülőgép-vásárlás, teljesen feleslegesen hihetetlen összegeket költünk egy olyan katonai képesség megteremtésére, ami nem is igazán képesség, nem lesz teljes képesség, sőt egy teljesen felesleges képesség. ... Egyszer elkövettük azt a hibát, hogy megrendeltük őket, ezt ugye a FIDESZ-kormány csinálta, a Medgyessy-kormány meg azt a hibát, hogy amikor hivatalba lépett, nem mondta fel a szerződést, pedig felmondhatta volna. Úgyhogy ebben ilyen kitűnő konszenzus teremtődött meg a magyar pártok között, hogy ugyanazt a hibát kétszer elkövettük, és ennek most a magyar honvédség hát szörnyű módon issza a levét.
A magyar külpolitikáról és a külügyminiszterről
Szónokolunk arról, hogy a gazdasági kapcsolatok fontosak, de azért a külpolitikánk nem eléggé támogatja a gazdasági kapcsolatokat. A külügyminiszter személyénél fogva is sokkal fogékonyabb a nem kormányzati szervek általi külkapcsolatok vitelére – meglehetősen egyedül van ezzel. Ezért gondolom azt, hogy egy külpolitikai stratégiának legalább olyan fontos funkciója, hogy egy társadalmi vitát generáljon.
A hazai szemétdombról
"MAE: Mennyire hiteles ma Magyarország Európában, milyen tagok vagyunk mi az Európai Unióban, tekintettel például az itthoni belpolitikai illetőleg gazdaságpolitikai helyzetre?
GYI: Alapvetően ezek a problémák nem nagyon érik el más országok ingerküszöbét, mert nem akkora problémák. Ami eléri az ingerküszöböt, az a maastrichti konvergencia-kritériumokkal kapcsolatos problémák.
Kapcsolódó anyag
Gyarmati István: A méltó hely Európában. Kül- és biztonságpolitika kellene [Népszabadság 2006. május 27.]
Gyarmati István: Kék Nabucco [Népszabadság 2007. április 17.]
waijiao: Adalékok a magyar külpolitikához [2007. március 11.]
___________________________________-
kép forrása: kulugyminiszterium.hu
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: camcrush 2017.12.10. 13:53:48
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.